Polityka bezpieczeństwa
Obowiązek informacyjny
na podstawie artykułu 13 RODO
Niniejsza Polityka Bezpieczeństwa określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług oferowanych przez serwis internetowy a1polska.pl
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest A1 Polska z siedzibą we Wrocławiu, 50-312 przy ul. Stefana Żeromskiego 60/73 (dalej: Administrator) operator internetowej witryny dostępnej pod adresem www. a1polska.pl
Jak się z nami skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych?
Napisz do wyznaczonego przez nas inspektora danych osobowych. Oto jego dane kontaktowe:
adres e-mail: iodo@a1polska.pl
adres pocztowy: Inspektor Ochrony Danych A1 Polska ul. Stefana Żeromskiego 60/73, 50-312 Wrocław.
Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
W trosce o bezpieczeństwo powierzonych danych osobowych Administrator działa w oparciu o wewnętrzne procedury i zalecenia, zgodne z odpowiednimi aktami prawnymi w zakresie ochrony danych osobowych, a w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 WE.
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, iż dane osobowe są:
- Merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane.
- Przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
- Przetwarzane zgodnie z prawem.
- Zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami.
W jakim celu przetwarzane są Twoje dane osobowe?
Dane przekazywane są przez użytkowników witryny dobrowolnie.
Administrator przetwarza je jedynie w celu:
- a) Udzielania odpowiedzi na zapytania użytkowników kierowane przy użyciu formularza kontaktowego, w następującym zakresie:
- Imię i nazwisko
- Adres e-mail
b) Przyjęcia rezerwacji miejsc, w szczególności:
- Adres e-mail
- Imię i nazwisko
- Numer telefonu
- Ulica zamieszkania wraz z numerem
- Miejscowość zamieszkania
- Kod pocztowy
- 1-3 dysfunkcje Uczestnika
- Numer orzeczenia niepełnosprawności
Wymagamy podania przez Ciebie powyższych danych osobowych, aby móc zawrzeć i wykonać umowę zawartą z Tobą, a tym samym świadczyć Ci usługę organizacji pobytu w obiekcie.
Jeśli z jakiegoś powodu nie podasz tych danych osobowych, niestety nie będziemy mogli zawrzeć z Tobą umowy, a w konsekwencji nie będziesz mógł korzystać z naszych usług.
Jeżeli wymagają tego przepisy prawa, możemy wymagać od Ciebie podania innych danych niezbędnych np. ze względów rachunkowych lub podatkowych.
Poza tymi przypadkami podanie Twoich danych jest dobrowolne.
Dlaczego gromadzimy pliki Cookies?
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator serwisu a1poslka.pl tj. Administrator.
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Przez używanie stron w serwisie a1polska.pl wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z tą Polityką. Jeżeli nie zgadzasz się na używanie przez nas ciasteczek, zmień ustawienia swojej przeglądarki w odpowiedni sposób lub zrezygnuj z używania serwisu a1poslka.pl. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych serwisu a1polska.pl
Co to są ciasteczka?
Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki stanowiące dane informatyczne w szczególności pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na Twoim komputerze, podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.
Jak długo przechowywane są dane w ciasteczkach?
Na stronach serwisu a1polska.pl mogą być używane dwa rodzaje ciasteczek – sesyjne oraz stałe. Ciasteczka sesyjne pozostają na Twoim urządzeniu jedynie podczas korzystania z serwisu a1polska.pl. Ciasteczka stałe pozostają na Twoim urządzeniu tak długo jak długo mają ustawiony czas życia lub do momentu kiedy je usuniesz.
Do czego używane są ciasteczka?
Administrator używa w serwisie a1poslka.pl ciasteczek w celach dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
Używane są również do:
a) Tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
b) Utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
Używając ciasteczek nigdy nie identyfikujemy tożsamości użytkowników na podstawie informacji przechowywanych w ciasteczkach.
Rodzaje ciasteczek używanych w serwisie a1polska.pl:
- Reklamowe – pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań. wykorzystywane do logowania w serwisie.
- Poprawiające funkcjonalność – pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. zapamiętywanie ulubionych kanałów internetowych, w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
- Konieczne do działania stron – umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies.
- Służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu.
- Podmiotów trzecich.
Korzystając ze stron serwisu a1polska.pl możesz otrzymywać również ciasteczka pochodzące od współpracujących z A1 Polska, podmiotów trzecich takich jak np. Facebook, Google jak również od firm realizujących w serwisie a1polska.pl kampanie reklamowe dotyczące organizacji turnusów rehabilitacyjnych i innych form wypoczynku. Więcej informacji na temat tych ciasteczek możesz znaleźć na stronach internetowych poszczególnych podmiotów trzecich. - „Wydajnościowe”, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu.
W jaki sposób zmienić ustawienia dot. ciasteczek albo je usunąć?
Większość przeglądarek internetowych jest początkowo ustawionych na automatyczne przyjmowanie ciasteczek. Możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby ciasteczka były blokowane, więcej na ten temat znajdziesz na stronach producentów najpopularniejszych przeglądarek:
Nazwa przeglądarki/producent | Link do ustawień |
Firefox | http://suport.mozilla.org |
Internet Explorer | http://windows.microsoft.com |
Opera | http://help.opera.com |
Chrom | http://support.google.com |
Safari | http://support.apple.com |
Zablokowanie używania ciasteczek spowoduje między innymi:
- Twój koszyk w jakimkolwiek sklepie internetowym nie będzie pamiętał przedmiotów, jakie wybrałeś.
W praktyce: każdorazowo wymusi to na Tobie wprowadzanie towarów na nowo. - Formularze logowania oraz pola haseł nie będą pamiętały Twoich danych.
W praktyce: wymusi każdorazowo logowanie się na nowo i pamiętanie wszystkich swoich haseł, może spowodować podanie hasła trojanom kradnącym nasze hasła. - Strony internetowe nie będą pamiętały Twoich ustawień języka, strefy czasowej czy obszaru licencyjnego praw autorskich .
- W praktyce: jakość i funkcjonalność korzystania z Internetu spadnie, może też spowodować brak dostępu do niektórych treści w Internecie.
- Strony internetowe nie zapamiętają Twoich preferencji co do rozdzielczości ekrany, co utrudni Ci funkcjonalne korzystanie z nich.
Wymagać to będzie każdorazowego ustawiania preferencji przeglądania stron internetowych. - Większość reklam będzie niedopasowana do Twoich zainteresowań, zwyczajów czy preferencji, reklamy na stronach internetowych nie będą mogły być w żaden sposób dostosowane do Twoich preferencji, spowoduje to szum reklamowy i zasyp ofertami nie przeznaczonymi dla Ciebie.
Uwaga!
Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu każdej przeglądarki internetowej.
Jakie masz uprawnienia wobec Administratora w zakresie przetwarzanych swoich danych?
Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Z uprawnień tych możesz skorzystać, gdy:
- W odniesieniu do żądania sprostowania danych: zauważysz, że Twoje dane są nieprawidłowe lub niekompletne.
- W odniesieniu do żądania usunięcia danych: Twoje dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane przez Administratora; cofniesz swoją zgodę na przetwarzanie danych; zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych; Twoje dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem; dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa.
- W odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych: zauważysz, że Twoje dane są nieprawidłowe – możesz żądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych; Twoje dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie będziesz chciał/a, aby zostały usunięte; Twoje dane nie będą nam już potrzebne, ale mogą być potrzebne Tobie do obrony lub dochodzenia roszczeń; lub wniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po naszej stronie są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu.
- W odniesieniu do żądania przeniesienia danych: przetwarzanie Twoich danych odbywa się na podstawie Twojej zgody lub umowy zawartej z Tobą oraz, gdy przetwarzanie to odbywa się w sposób automatyczny.
Masz prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
W jakich sytuacjach możesz się sprzeciwić wobec przetwarzania Twoich danych?
Masz prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, gdy:
- Przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony przez szczególną sytuację, w której się znalazłeś/aś.
- Twoje dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym są profilowane dla tego celu.
Komu udostępniamy Twoje dane osobowe?
Współpracujemy z firmą Google LLC, wyłącznie w celu realizacji usługi.
- Ze względu na konieczność zapobiegania wykonywania pewnych funkcji w witrynie robotom internetowym, stosujemy mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania użytkowników naszej witryny nie noszą znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić firmie Google LLC Twój adres IP.
- W serwisie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych, które działają niezależnie od serwisu i nie są w żaden sposób nadzorowane przez serwis. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się uważnie zapoznać.
- Dane osobowe użytkowników Witryny nie są sprzedawane ani udostępniane osobom trzecim.
Jak długo przechowujemy Twoje dane osobowe?
Przechowujemy Twoje dane osobowe przez czas obowiązywania umowy zawartej z Tobą, a także po jej zakończeniu w celach:
- Dochodzenia roszczeń w związku z wykonywaniem umowy.
- Wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych.
- Zapobiegania nadużyciom i oszustwom.
- Statystycznych i archiwizacyjnych.
- Maksymalnie przez okres 8 lat od dnia zakończenia wykonania umowy.
Przechowujemy Twoje dane osobowe dla celów marketingowych przez okres obowiązywania umowy lub do momentu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń wystąpi wcześniej.